Palla vänta

Jag pallar inte att använda datorn och tangentbordet, jag skulle behövt skjuta upp det till imon men jag vill skriva nu!
Jag vet inte hut jag ska säga allt! Det var verkligen ren och skär magi för min del! Pirrar fortf i magen, eller så är det pga att jag bara har ätit två knäckebröd med lätt keso på idag :P Iaf så är de nu mera den bästa konserten jag har vart på, de slår Deftones 06 på Hultsfred och Blood Brothers 07 på Debaser innan de splittra! Jag stod vid staketet till vänster från publikens synvinkel och det var verkligen en jätte bra plats! Stod nära Ian, gitarristen, och fan va kul det var att se hans fingrar glida snabbt över gitarren! Magi! Ben, sångaren, är verkligen en underhållnings artist! Han skoja och hade sig, sprang runt så att man börja undra vad fan han höll på med! Men inget kändes inrepeterat eller framtvinger utan det var naturligt och bara helt underbart energifullt! Och sicken energi! Hur fan palla han det under alla konserter!? Han måste vara som jag och ge allt på jobbet för att sedan fö hemma! Det var dock bara Ben som showa och prata, de andra var jäfligt tysta förutom en gång när Ian sa ngt, vilket jag inte kommer ihåg vad det va. Men det gjorde inget då Ben gav energi för de alla!
En liten tråkig sak men ändå fin var att Ben berätta att han var förlovad. haha kunde inte låta bli att INTE jubla när han sa det men nu efteråt så ångrar jag det. Nu efteråt så tycker jag det känns skönt att veta det då det känns som att mina crushar på killarna i det bandet är över! Såg på en plansh att Aron, trummisen, är gift så då kan jag släppa det också! Då är det bara Ian kvar som jag inte vet om han har en brud eller inte! Att Jon, bassisten, är gift har jag vetat länge. Dessutom är han, tyvärr, den osnyggaste och kortaste i bandet!
Det var ngt annat som jag märkte! De verkar jäfligt korta alla pojkarna! Blir bra sugen att kolla upp jur långa de igentligen är! Kanske ytterligare en sak som gör så att jag kan släppa de bättre! Worth a try liksom!

Annars, vad gjorde de till en så bra spelning förutom energin från bandet (Ben)? Jag tror mycket är pga publiken. Den var inte för våldsam eller för tråkiga. Det fanns en moshpit för de som vill det men man kunde ändå stå nära staketet utan att vara med i den såsom jag gjorde! Sen, allsången! Nästan ALLA sjöng med i ALLA låtar! Fantastiskt! Var så maffigt att höra alla sjunga med i varje låt, med varje ord! Underbart! Från och med nu så är det den känslan som jag kommer söka i alla mina framtida konserter!

Men fanns det ngt negativt om konserten som jag kan säga? Jo en! Och det är att ingen o hela jäfla publiken kan klappa I TAKT!!! Kanske är det bara jag som föredetta musikgymnasie elev som tänker på det, men fyfan vad jobbigt det var. Jag skämdes. En fråga dök upp som jag skulle vilja ställa till alla lite större band, eller åt de son åtminstone har en publik. Är det alltid så? Klappar alltid folk i otakt till det ni spelar även fast rytmen är upen bar och enkel? Stackare!

btw så tog inte Ben av sig kläderna :( lite besviken där. Men Aron satt hela tiden utan tröja vid sitt trumsey så det var ju lite okej iaf^^ sen ngn som borde ha tagit av sig tröjan eller åtminstone bytt var Ian. Efter en låt börja svetten rinna och innan de hade spelat klart såg det ut som ngn hade hällt en hink vatten över honom. Nu ungefär börjar förbandet spela i Sthlm för de, lyllos de som får gå på BT ikväll. Skulle gärna velat se de igen! Pier Pressure here we come!

Kommentarer

Vad du säga?:

Vem du vara?:
Kom ihåg dig?

Om du vill hava mail svar skriv address här och SÄG DET I KOMMENTAREN!!!: (publiceras ej)

DIN bloggaddress så att jag kan svara:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0