"Tre Frölunda mål men bara EN (!) Bernaise dip ska vi ha!"


   Höhö kom på en ganska rolig sak som hände i driven häromdan. VIssa människor är ganska dumma i huvudet liksom. Kommer en bil och beställer ett happymeal med nuggets, morötter och sprite, en McFeast Co utan lök med sprite zero (Hon poängtera det ngt oerhördt att det skulle vara zero. (Men seriöst kvinna vi är ingen läskfabrik iv har bara en sprite och turligt nog så är det zero...) och sen då tre frölunda mål med en col och två fanta (Frölunda = BigMacCo med extra cheese och dip) Alla drickor ska vara UTAN IS!
   "Vad vill ni ha för dip till frölundan?"
   "Um.. en Bernaise!"
   "Ja, ska det vara bernaise till alla frölunda mål?"
   "Nej! VI ska bara ha en Bernaise!"
   "Okej vad ska ni ha för dip till de andra två?"
   "MEN VI SKA BARA HA EN BERNAISE DIP!"
   "Okej men då gör jag två till bigmac Co med extra cheese istället."
   "ummm..."
  
De kör fram till lucka ett
   Jag räknar upp allt de ska ha då han ber mig om det. När ajg säger ett frölunda mål och två bigMacCo med extra Cheese ;
   "Men vi ska ha tre frölundamål, inga BigMacCo!"
   "Okej men vad ska ni ha för dip till de sista två frölundamålen?"
   "Men vi ska bara ha EN BERNAISE DIP!"
   "Det blir inget Frölunda mål om ni inte har dip till. Det blir dessutom billigare med BigMacCo ochen etra cheese!"
  
Vänder sig om till barnen i baksätet
   " Det struntar vi i vill ha tre frölundamål!!!"

  
Fine tänker jag och lägger till två extra bernaise dippar så att priset blir rätt, men fan tro att ajg lägger i de där extra två, jag vill ju inte bli uppring av de igen där de undrar varför jag tog med två extra när de bara skulle ha "EN BERNAISE DIP!"
   Jäfla spån!
   Och nej jag är inte konstig för att jag komer ihåg deras hela order, det är bara en i mängden av yrkes skador man får....

  
Sen hade jag ett trevligt samtal med en gammal man som hade alzheimers i telefonen också. Det var ett sånt där telefon samtal som den personen som lyft luren och svara inte orka med (*host* Samira *host*) Så jag åkte på den sitället... Först förstod jag verkligen itne vad han ville, han börja prata om att man ibland bara kommer in och tar en kopp kaffe och att han hade med sig små barn, för ett och ett halvt årsedan tydligen. Nör jag prata så fick jag prata långsamt då han hade Alzheimers. Det mesta av avad han sa fattade jag verkligen inte. Han babbla så sjukt osamanhängande så att det kändes som en gåtahos fader fara eller vad hen heter , på fångarna på fortet. Till slut fick han fram i af att när han var hos oss så hade vi en ngn sorts muggar (Fortf ett och ett halvt årsedan) som var lite hårdare och som tydligen gjorde så att barnen var lugna och han undra om vi hade kvar de >.< Nu kanske jag förklara detta ganska enkelt men tro mig det var itne enkelt att förstå^^ Dock så är våra såna muggar slut (Både jag och Samira kom nog fra m till att det måste ha vart typ muggar som Frölunda mugg helvetena som vi hade innan, som vi i slutändan gav ut hela rör med för att bli av med de.) Så han tacka för sig när han fick reda på att vi hade de och la på.
    Sjuuukt mysko...

Kommentarer

Vad du säga?:

Vem du vara?:
Kom ihåg dig?

Om du vill hava mail svar skriv address här och SÄG DET I KOMMENTAREN!!!: (publiceras ej)

DIN bloggaddress så att jag kan svara:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0