That really grinds my gears

   Ni som tror ni är överlägsna bara för att jag jobbar på McDonalds... Det är välldigt ofta som man får den där looken "Du är ju typ värdelös" när man jobbar, bara för att deras hamburgare dröjer lite... Värst är det med folk som tror att vi har alltid klart glutenfria ahmburgare av alla sorter, fullkornshamburgare av alla sorter, naturella eller ngn annan special hamburgare. Varför tror ni det? IGENTLIGEN!!! Visst fan vet vi att vi är en Snabbmats restaurang,

   vet du om att vi är helt vanliga människor som gör vad vi kan för att ni ska få eran hamburgare inom den omänskliga tidskraven? 
  
   Om vi skulle ha klart allt sånt så skulle vi behöva slänga  otrooooooooliga mängder med hamburgare varje dag och det skulle leda till ekonomi förlust och nerstängning av restaurangen... Och då blir det inga fler hamburagare till någon mina vänner!
   Andra saker är när folk står och klagar på en i kön att vi bara har en kassa öppen klockan tio på kvällen. Istället kan ni väll öppna ögon och se att vi troligt vis har en i köket som ska göra alla hamburgare en i driven och en stressad skiftledare som troigtvis står och ger ut maten... Eller alt. vi öppnar en ny kassa, du som har gormat om en ny kassa springer så fort du kan före alla andra men står ändå i tio minuter och kan inte bestämma dig vad du vill ha!

   Jag kan nog inte förklara hur många gånger det har hänt... Kommer speciellt ihåg en kille som först hade försökt att lura oss på en Bigmac genom att säga att hans fulla fru hade KÖRT idriven och beställt en order som vi inte hade i vårt minne (Yes vi arbetar med datorer och de lagrar alla ordrar för dagen!)
 Sen när rushen slog till och det blev en lång kö på ca 3o sek börjar han stå och gorma om att vi ska öppna n kassa till bara för att när vi öppnar en kassa smita fram och stå och skryta för de där bakom om att det var han som fixa det (Jäfla spån... nej vi tänkte låta kön vara så lång heeela dan...)  och sen självklart så vet han inte vad han ska ha... Han hade ju vart upptagen med att klaga på att få en ny kassa... 
   jag komem ihåg att han beställde nuggets (det var jag som öppna den nya kassan) sa att tyvärr komer det dröja lite och bad honom komma tillbaka om tre minuter och hämta de.. Vet inte om han lyssna.. Han fullkomligen stank sprit... typ tio minuter senare kommer han fram igen och säger. "Du ajg fick aldrig mina nuggets!"

  
Har ni ngn gång verkligen velat strypa ngn långsamt? Det har jag flera gånger...

   Dock är det ibland roligt med folk som kommer in arga^^ Som på förra restaurangen. Jag stodi kassan och det kom in en man som tydligen väntade på ngt i Driven

   "JAG HAR VÄNTAT PÅ MIN MAT I FYRTIO MINUTER NU! TROR DU JAG ÄR DUM ELLER?"
Behöver jag säga mer? Hahahahahahahahahahahahahaha. Om du seriöst har väntat i fyrtio minuter utan att ha kommit in och frågat var din mat är. so Yes my friend. Du ÄR dum^^

   Sist men inte minst. Vill jag att du ska tänka på att tre minuter är ingenting, glömmer vi bort det så ber vi såklart om ursäkt vi är också mänskliga, om vi säger att vi behöver sänka en ny McChicken till  dig så betyder det att den behöver friteras i fem minuter och lägg till minst två minuter för att dressa den och annat... Men om du blir grinig över att vi ska göra en helt färsk åt dig så kan du ju få dn rå om annars. Då tar det zero time (Detta var ett skämt, vi serverar aldrig rå mat!) Är det lång kö så är det INTEför att jäflas med dig, det kan mycket väl vara så att vi inte har personal till det (Nej det står inte tio medarbetare i backroom och skrattar åt det hela!) alt skiftledaren vill itne bryta lagen och är tvungen att skicka en rast eller så..


   och allra allra sist.. Jag talar för oss bra restauranger som åtminstonde försöker! Inte smo de typ i Borås. Det är skillnad! ^^

   Slem

  PS Read this yall! http://bilddagboken.se/p/friends.html?crossdomain=1#2 Dock gäller det inte alla restauranger. Vissa saker är olika.. DS

Kommentarer

Vad du säga?:

Vem du vara?:
Kom ihåg dig?

Om du vill hava mail svar skriv address här och SÄG DET I KOMMENTAREN!!!: (publiceras ej)

DIN bloggaddress så att jag kan svara:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0